Latsdrag + video

Tänkte lägga upp en film på en av mina favorit övningar på gymmet för ryggen. Denna övning kallas latsdrag med supinerat smalt grepp.
 
Du tränar många olika muskelgrupper och du får med en väldigt stor del av ryggen, den är extra bra för personer med stela axlar och skulderblad.
 
Det men ska tänka på när man gör denna övningen är:
- Kroppen ska vara lite bakåtlutad
- Armbågarna ska vara nära kroppen
- Man ska "släppa upp" skulderbladen, delvis låta stången dra armarna uppåt
- Stången ska mer tilll bröstet
- Händerna ska vara axelbrett isär
 
 
 
Enjoy!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hulken

Jag är en tjej på 23 år från Göteborg som bor i Tromsö (nord Norge) med min pojkvän. Min blogg handlar om mitt liv, som består av träning, hälsa, härlig mat och den vackra naturen jag lever i. Jag jobbar som, träningsvägledare, PT och gruppträningsinstruktör på gymkedjan Actic :) Enjoy!

RSS 2.0