Tänk framåt

Känns passet som du vill utföra idag tungt? Känns soffan bättre eller är du för trött på morgonen för löparrundan? 
 
Vad gör vi när allt annat känns mycket mer lockande än att träna? Jag försöker tänka framåt, hur kommer jag må efter passet, vad innebär det för mig när jag är klar och känns det om jag inte genomför passet.
 
Jag vet att jag kommer bli glad och vara nöjd när jag har tränat, jag kommer vara ett steg närmare mina mål och jag blir otroligt besviken på mig själv när jag drar mig ur.
 
Sedan kan man även tänka sig belöningar efter träningen. Som exempel kommer jag efter min löparrunda och magträning ge mig själv ett varmt bad med en vaniljbadkula och smörja in mig med min favorit lotion!
 
 
Med lite tips på motivationen så ska jag dra på mig mina favorit tights, mitt nya träningslinne och springa några km :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hulken

Jag är en tjej på 23 år från Göteborg som bor i Tromsö (nord Norge) med min pojkvän. Min blogg handlar om mitt liv, som består av träning, hälsa, härlig mat och den vackra naturen jag lever i. Jag jobbar som, träningsvägledare, PT och gruppträningsinstruktör på gymkedjan Actic :) Enjoy!

RSS 2.0